diumenge, 11 de maig del 2008

El transport públic a Sant Llorenç Savall

Avui en dia és possible practicar un esport d’aventura a Sant Llorenç Savall, i no em refereixo a fer ràfting en sec o bé descens de barrancs pel riu Ripoll, em refereixo al fet de desplaçar-se fora de Sant Llorenç en transport públic. Bé, quan dic fora em refereixo en direcció a Castellar i Sabadell, perquè evidentment des de la nostra població no és possible anar a enlloc més amb aquest tipus de transport (de fet, tal com esta la carretera de monistrol, aviat tampoc si podrà anar amb transport particular). L’aventura comença ben d’hora al matí, però potser no prou d’hora. Si comences a treballar abans de les 8:00 h, hi ho fas més lluny de Castellar (cosa normal), és evident que amb el trànsit que hi ha no arribes a l’hora ni en pintura. I si comences a treballar a les 9:00 h doncs segurament, no només tindràs temps sinó que te’n sobrarà per fer turisme per la capital de la comarca. I, sobretot, no se t’acudeixi arribar tard a la parada ja que si perds la Vallesana és possible que no puguis sortir fins l’endemà (cas del diumenge) o bé, simplement no arribis al teu destí fins al cap d’unes quantes hores. Amb això el que vull deixar clar, és que els horaris actuals de la Vallesana no solucionen la gran majoria de necessitats dels vilatans i que de fet, només utilitza aquest transport la gent que no pot disposar de transport privat, normalment gent gran i jove. De fet el nostre transport públic no ha sofert cap tipus de variació durant els últims vuit anys i és evident que el transport a la nostre comarca a canviat molt en aquests darrers anys. Ja no té sentit una vallesana que arribi fins a Sabadell i que sortí cada no se sap quan. Avui en dia Castellar i Sabadell està enllaçat en transport públic cada quart d’hora i a la llarga, és evident que aquestes dues ciutats estaran enllaçades amb tren. Per tant, les necessitats actuals poden estar en enllaçar simplement Sant Llorenç amb Castellar de forma regular, per exemple cada hora, i assegurar un transbord adequat cap a Sabadell. A part d’això, també caldria millorar la qualitat del transport, assegurant el nombre mínim de places, fins i tot en les hores de màxima utilització. Potser, si tenim un transport de qualitat, a part de satisfer les necessitats dels seus usuaris; gent gran, joves i gent amb pocs recursos, donarem diferents opcions als usuaris del transport privat